Konzerviranje-restauriranje
Konzerviranje-restauriranje
Sanacija iluzionističkih zidnih slika Ivana Krstitelja Rangera u trolisnom svetištu barokne pavlinske crkve Sv. Jeronima u Štrigovi provodi se od 2000. godine. Nakon što je stanje zidova dokumentirano te su obavljeni preventivni zaštitni zahvati, izvedena je drenaža zidova, a potom je počela obnova Rangerovih kompozicija na svodu, apsidama i trijumfalnome luku.
Uobičajeno je da u restauratorsku radionicu specijaliziranu za predmete od papira pristižu knjige, dokumenti, akvareli i crteži, no rad na globusu za restauratora je veoma rijedak, zahtjevan i izazovan posao. Ovdje donosimo kratku povijest i strukturalni prikaz globusa te sve faze konzervatorsko-restauratorskih radova provedenih na globusu Zemlje (1835) i globusu neba (1770) Roberta de Vaugondya, geografa Luja XV, iz knjižnice franjevačkog samostana Male braće u Dubrovniku.
Vrijedna grafika dotada nepoznatog autora iz 17. stoljeća slučajno je pronađena u samostanu Sv. Frane na Obali u Splitu u vrlo lošem stanju te je zahtijevala hitnu konzervatorsko-restauratorsku intervenciju. Premda je riječ o čestoj temi unutar franjevačke ikonografije, pronađena grafika znatan je doprinos umjetničkoj baštini, zbog neobično velikih dimenzija grafike - nastala je spajanjem više grafičkih listova. Takva kompozicija uvjetovala je i prilagodbu konzervatorsko-restauratorskog zahvata koji su proveli stručnjaci Hrvatskog restauratorskog zavoda tijekom 2007. godine. Naknadnom povjesničko-umjetničkom obradom grafika je pripisana talijanskom majstoru Giovanniju Battisti Bonaciniju.
Zidni oslik svetišta crkve Sv. Mateja u Slumu iz 16. stoljeća s prikazima starozavjetnih proroka i crkvenih velikodostojnika, alegorija i kristološkog ciklusa bio je skriven preslikom te zbog dugotrajne izloženosti vlazi i statičkih pomaka prekriven mrljama i ispresijecan sitnim pukotinama. Višegodišnjim konzervatorsko-restauratorskim postupcima otklonjen je dotok vlage u građevinu, provedene su mjere zaštite od daljnjeg propadanja na žbukanim slojevima i slikanom sloju, koji je naposljetku reintegriran u svrhu čitljivosti izvorne kompozicije.