Njegova Ekscelencija apostolski nuncij u Republici Hrvatskoj monsinjor Giorgio Lingua 12. srpnja 2024. posjetio je radionice Odjela za tekstil, papir i kožu Hrvatskog restauratorskog zavoda u Zagrebu. Ravnatelj Hrvatskog restauratorskog zavoda Boris Mostarčić te pomoćnice ravnatelja za nepokretnu baštinu Ana Škevin Mikulandra, arheološku baštinu dr. sc. Ana Azinović Bebek i pokretnu baštinu mr. Janja Ferić Balenović predstavili su monsinjoru djelatnost i organizaciju Zavoda, dok su voditeljica Odjela za tekstil, papir i kožu Majda Begić Jarić i viša konzervatorica povjesničarka umjetnosti Marta Budicin Munišević prezentirale konzervatorsko-restauratorske radove koji se provode na umjetninama na papirnatom i tekstilnom nosiocu.
S posebnom su pažnjom predstavljeni zahtjevni konzervatorsko-restauratorski radovi na dvama crtežima njemačkih slikara Alexandera Maximiliana i Ludovica Seitza, koji su izrađeni kao predlošci za oslikavanje zidova katedrale sv. Petra u Đakovu prizorima iz Starog i Novog zavjeta. Otac i sin Seitz slikari su iz kruga jednoga od glavnih predstavnika i suosnivača grupe Nazarenaca te jednoga od najcjenjenijih slikara sakralnih kompozicija 19. stoljeća, Johanna Friedricha Overbecka, kojega je biskup Josip Juraj Strossmayer angažirao za izradu fresaka u đakovačkoj katedrali. Od početnih prijedloga 1867. do smrti 1869. godine Overbeck je posve realizirao trinaest kartona. Za oslikavanje katedrale prema kartonima izabrani su Alexander Maximilian i Ludovico Seitz koji su bili specijalizirani za fresko slikarstvo. U devet godina i osam mjeseci od sklapanja ugovora 1870. godine, Seitzovi su u đakovačkoj katedrali realizirali galeriju fresaka od 47 prizora, a od devet kartona koje su izradili za đakovačke freske, dva su pristigla u Hrvatsku. Riječ je o crtežima olovkom i ugljenom na papiru "Isus tjera trgovce iz hrama" (568 x 440 cm) Alexandera Maximiliana i "Opći potop" Ludovica Seitza (515 x 411 cm), oba iz 1873. godine. Prema crtežu s prikazom novozavjetne teme Isusa koji tjera trgovce iz hrama izrađena je 1873./1874. godine zidna slika u transeptu katedrale, dok je tema općeg potopa prema navedenom predlošku 1881. godine naslikana u drugom traveju glavnog broda. Crteži su do 1950. godine bili izloženi na zidovima stubišta palače Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu.
Fotoalbum
Voditeljica konzervatorsko-restauratorskih radova na dvama crtežima Alexandera Maximiliana i Ludovica Seitza, Majda Begić Jarić, predstavila je koncept i provedbu radova koji su vrlo izazovni s obzirom na dimenzije crteža, zatečena oštećenja te osmišljavanje načina prezentacije umjetnina. Nakon dovršetka projekta i dopremanja crteža u Đakovačko-osječku nadbiskupiju, organizirat će se prezentacija obavljenih radova s ciljem upoznavanja šire javnosti s tim vrijednim umjetninama te dijeljenja specifičnih stečenih iskustava i saznanja izvan okvira Hrvatskog restauratorskog zavoda i srodnih ustanova. (MBJ / MBM / JFB)