U zbirci slika Dijecezanskog muzeja Đakovačke biskupije, koja obuhvaća djela od 17. do 20. stoljeća, vrijednošću se posebno ističu portreti crkvenih dostojanstvenika te bosansko-srijemskih biskupa iz 17. stoljeća. Muzej je osnovao 1952. godine tadašnji biskup Stjepan Bäuerline, preuredivši reprezentativne salone biskupskoga dvora u muzejske. Upravo je biskup Bäuerline zaslužan za prikupljanje brojnih umjetnina s područja te biskupije, pa tako osim zbirke slika, muzej posjeduje i zbirku skulptura, namještaja, porculana, crkvenog ruha, posuđa, medalja i vrijednu numizmatičku zbirku.
Na odjelu za štafelajno slikarstvo 1, Službe za pokretnu baštinu Hrvatskog restauratorskog zavoda, 2021. i 2022. godine obavljeni su cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi na osam ulja na platnu nepoznatih autora (voditeljica: Maša Maria Štrok, konzervator-restaurator). Slike su dio sakralne zbirke Đakovačko-osječke nadbiskupije, a datiraju od druge polovice 17. do kraja 18., odnosno početka 19. stoljeća.
Slika „Majka Božja s Djetetom“ (18. stoljeće) prikazuje intimni prizor u kojem Bogorodica objema rukama grli Dijete. Na slici „Portret kanonika (biskupa)“, (18. stoljeće), muški je lik odjeven u kanoničku odjeću, lijevom rukom naslonjen je na knjige te je smješten pred neutralnu, tamnu pozadinu. Na slikama „Sv. Blaž“ (kraj 18./početak 19. stoljeća) i „Iskušenje sv. Tome“ (1749. godina) prikazani su sveci s karakterističnim atributima; sveti Blaž u biskupskoj odjeći nosi pastoral i otvorenu knjigu u lijevoj ruci, a u desnoj drži upaljenu svijeću u spomen na svoju posljednju želju da liječi bolesne, dok je sveti Toma Akvinski (odjeven u dominikanski habit) prikazan u trenutku nadvladavanja tjelesnog iskušenja. Na slici „Majka Božja s Isusom i sv. Ivanom Krstiteljem“ (1677. godina) prikazano je mnoštvo likova kojima su aplicirane metalne krune, a u vrhu kompozicije su Bog Otac i golubica, simbol Duha Svetoga. Naposljetku, na slici „Presveto srce Isusovo“ (kraj 17. stoljeća) u oslikanom je ovalu prikazan Krist okružen anđelima i klečećim likovima.
Fotoalbum
Slike su, uz brojna oštećenja nosioca i slikanih slojeva, bile prekrivene slojem nečistoća i potamnjelog laka s vidljivim tragovima prijašnjih restauratorskih intervencija. Radovi su počeli istraživanjima da bi se utvrdio sastav i stanje gradbenih materijala slika te da bi se odredila metodologija daljnjih konzervatorsko-restauratorskih radova. Snimkama ultraljubičaste fluorescencije, infracrvene reflektografije te RTG snimkama precizno su određena mjesta i opseg prijašnjih intervencija, kao što su nadoknade u sloju podloge i slikanog sloja, dok su laboratorijskim analizama utvrđeni sastavi pigmenata i veziva. Svi su nosioci bili napeti na unutarnje okvire koji su s vremenom dotrajali. Platna su bila deformirana, oslabljene čvrstoće i napetosti.
Nakon uklanjanja nečistoća, slojeva laka te djelomičnog uklanjanja preslika i zakita iz prethodnih restauracija, izvorni su nosioci sanirani odvajanjem od podstavnih platna i platnenih umetaka. Platna slika „Ukazanje Madone sv. Domniku“ i „Sv. Matej i anđeo“, nakon rekonstrukcije izvornog nosioca i rekonstrukcije oštećenih dijelova podloge, ojačana su umetanjem lanenih traka duž rubova, nakon čega su napete na nove drvene podokvire. Na ostalim su slikama sanirana oštećenja nosioca i rekonstruirana je slikarska podloga na mjestima oštećenja odgovarajućim zakitima. Metalni elementi slike „Majka Božja s Isusom i malim Ivanom Krstiteljem“ su uklonjeni, očišćeni te vraćeni na odgovarajuća mjesta. Ostale su slike podstavljene novim platnima i napete na novoizrađene drvene podokvire. Nedostajući fragmenti slikanoga sloja na svim su djelima nadoknađeni podslikom u gvaš tehnici te završnim retušem s pigmentima u smolnim lazurama. Sve su slike završno zaštićene odgovarajućim lakom. (MMŠ)