Slike "Sv. Bonaventura" i "Sv. Klara" smještene su u prostorima franjevačkoga samostana u Slavonskom Brodu. Potpisao ih je izvjesni bečki slikar Buday, a iz signature je također poznato da su nastale 1882. godine. Slika koja je bila preuzeta pod nazivom "Sv. Katarina Aleksandrijska" također je dio samostanske zbirke, a prema stilskim i formalnim karakteristikama moguće ju je datirati u 18. stoljeće.
Zanimljivo je da je, nakon čišćenja lica slike, u pozadini otkriven prikaz kule kružnog tlocrta koji je prije bio vrlo teško uočljiv. S obzirom na to da je kula uobičajeni atribut svete Barbare, izvjesno je da je na slici prikazana upravo ta svetica, a ne sveta Katarina. Ta je slika uokvirena bogatim ukrasnim okvirom ovalnog formata koji je polikromiran tirkiznoplavom marmorizacijom te je uz gornji rub zaključen rezbarenim rokoko ukrasom s kartušom obogaćenom rokajnim volutama i vegetabilnim detaljima.
Prije početka radova (voditeljica: Mia Kaurlotto, Odjel za štafelajno slikarstvo 2, Služba za pokretnu baštinu) na umjetninama su provedena opsežna istraživanja čiji su rezultati bili smjernica za daljnje konzervatorsko-restauratorske postupke. Slike "Sv. Bonaventura" i "Sv. Klara" zatečene su s većim poderotinama, a s poleđine su na njih bile zalijepljene zakrpe. Debeli slojevi ljepila uzrokovali su stezanje i velika izobličenja platna. Prije zahtjevnog uklanjanja zakrpa, lica slika zaštićena su japanskim papirom, zatim su višekratnim vlaženjem i mehaničkim stanjivanjem uklonjeni slojevi ljepila, a naposljetku i sve zakrpe. Osobito je bilo problematično čišćenje lica svih triju slika. Analize uzoraka laka pokazale su da su slike prekrivene uljno-terpenskim lakom koji je teško uklonjiv, a ispostavilo se i da je tamna podloga na kojoj se lak nalazio vrlo osjetljiva. Situacija je bila još složenija na licu slike "Sv. Klara" zbog brojnih nepravilnih zadebljanja laka. Da ne bi došlo do nepovratnih oštećenja slikanih slojeva, nije se inzistiralo na potpunom uklanjanju laka sa slika "Sv. Bonaventura" i "Sv. Klara", kao ni prljavštine i laka s posebno nestabilnih crvenih tonova na slici s prikazom sv. Barbare. Ipak, postupnim izmjenjivanjem mehaničkog i kemijskog postupka lak je uspješno stanjen u najvećoj mogućoj mjeri. Na sve tri slike obavljeni su cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi.
Fotoalbum
Restauratorskim istraživanjima i analizama uzoraka polikromije s ukrasnog okvira slike "Sv. Barbara" otkriven je na ovalu izvorni sloj srebra i zlata ispod više slojeva preslika, a na bogato rezbarenoj kartuši sloj zlata ispod nekoliko slojeva bronce. Ukrasni okvir je stolarski ojačan, a nedostajući dijelovi ornamentike nadoknađeni su rezbarenim drvenim dijelovima oblikovanima prema analognim primjerima s istog okvira. Namjera je bila prezentirati izvorne slojeve srebra i zlata te su stoga tijekom zahtjevnog postupka čišćenja uklonjeni svi deblji višeslojni naknadni preslici koji su ih skrivali. Oštećenja polikromije obnovljena su odgovarajućim kitovima, a nakon izvedenih priprema za pozlatu, na obnovljena oštećenja stavljeno je srebro i zlato. Okvir je zaštitno lakiran akrilnim lakom. Ukrasni okviri slika "Sv. Bonaventura" i "Sv. Klara" blago su površinski očišćeni, a oštećenja popravljena odgovarajućim kitovima. Obnovljena oštećenja su retuširana, a ukrasni okviri lakirani smolnim lakom. Sve tri slike zaštićene su s poleđine, uokvirene restauriranim ukrasim okvirima i vraćene u prostore franjevačkoga samostana u Slavonskom Brodu. (MK)