Na 24 crteža Ivana Antolčića iz Gradskoga muzeja Sisak u 2023. godini izvedeni su cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi (voditelj: Andro Šimičić, Odsjek za papir i kožu, Odjel za tekstil, papir i kožu, Služba za pokretnu baštinu). Svestrani hrvatski umjetnik Ivan Antolčić (1928. – 2019.) bavio se skulpturom, grafikom, scenografijom, slikanjem i crtanjem te dizajnom i ilustracijom. Teme Antolčićevih crteža tušem iz Zbirke Antolčić Gradskoga muzeja Sisak ljudske su, životinjske i zoomorfne figure. Motive gradi sumarno, gotovo isključivo obrisnim linijama; na pojedinim crtežima riječ je o preciznoj liniji ujednačene debljine kojom slaže plošne motive bez sjenčanja, a na crtežima s modelacijom linije su izvedene brzim potezima kista i različitih su debljina.
Od životinjskih prikaza prevladavaju konji u pokretu ili s konjanikom, a od ljudskih figura ženski aktovi. Među crtežima je jedna mrtva priroda s vazama i zdjelom (na tragu kubističkih prikaza) i jedan pejzaž sa skicozno prikazanim stablima i proplankom. Zanimljivi su crteži na kojima Antolčić ljudske i životinjske figure sažima u geometrijske oblike; pojedine figure obrađuje na tragu Dalijevih nadrealističkih prikaza, a crta i štapičaste figure na tragu djela Alberta Kinerta.
Fotoalbum
Konzervatorsko-restauratorski radovi počeli su izradom pisane, fotografske i grafičke dokumentacije zatečenoga stanja; potom je utvrđen stupanj kiselosti papirnatog nosioca te su izrađene laboratorijske analize vlakana nosioca kojima je utvrđeno da su crteži izrađeni na različitim vrstama papira. Nosioci su zatečeni u različitom stupnju degradacije pa je za svaki crtež primijenjen drukčiji pristup. Provedeno je suho čišćenje i uklanjanje plijesni s površine nosilaca te njihova dezinfekcija, a zatim mokro čišćenje pojedinih umjetnina. Poderotine su konsolidirane, pojedini su crteži podloženi japanskim papirom te su izrađene dopune nedostajućih dijelova odgovarajućim papirima europske i japanske proizvodnje. Crteži su potom ovlaženi u komori i izravnati u hidrauličnoj preši; nakon toga je izveden retuš suhim pastelom. Papirnati nosilac neutraliziran je mokrim i suhim postupcima. Nakon izvedenih radova crteži su pohranjeni u opremu od beskiselinskog kartona. (AŠ, MBM)