Bjelovarsko-križevačka biskupija sa sjedištem u Bjelovaru utemeljena je 2009. godine. S ciljem pripreme građe za budući dijecezanski muzej, djelatnici Hrvatskog restauratorskog zavoda i Konzervatorskog odjela u Bjelovaru počeli su 2020. godine sa sustavnim radovima na predmetima sakralne umjetnosti.
Na vrijednim baroknim primjerima drvene polikromirane i pozlaćene skulpture žele se provesti cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi. Četiri skulpture, koje su stajale na prvom katu glavnog oltara župne crkve sv. Stjepana prvomučenika u Štefanju, datiraju iz 1745. godine. prema zapisu iz kanonske vizitacije.
Skulptura sv. Marije Magdalene prikazuje visoku i vitku mladu ženu. Odjevena je u dugu pozlaćenu tuniku koja je kordulom stisnuta oko pasa. Zeleni plašt, koji joj pada preko oba ramena, zakopčan je na prsima. Na licu su joj skulpturalno i slikovno prikazane suze, a u desnoj ruci drži lubanju. Skulpturu sv. Veronike krasi duga pozlaćena tunika smirenih i okomitih nabora. Oko pojasa također ima kordulu. Preko lijevog ramena prebačen joj je purpurni plašt koji pada preko leđa u blagim, valovitim naborima. Skulptura sv. Ivana evanđelista prikazuje visokog i vitkog mladog muškarca duge kose, odjevenog u dugu, pripasanu pozlaćenu tuniku. Ogrnut je plavim plaštem preko lijevog ramena, a pridržava ga desnom rukom, dok mu je lijeva ruka ispružena. Skulptura sv. Petra apostola prikazuje visokog i vitkog muškarca u zrelim godinama. Ima kraću sijedu bradu i kosu koja se kovrča oko uha. Odjeven je u dugu, pripasanu pozlaćenu tuniku i zaogrnut crvenim plaštem. Ruke su mu sklopljene, a prsti isprepleteni u visini pojasa.
Fotoalbum
Konzervatorsko-restauratorski radovi na četiri barokne drvene polikromirane i pozlaćene skulpture: sv. Marija Magdalena (DM 2103), sv. Veronika (DM 2104), sv. Ivan evanđelist (DM 2105) i sv. Petar apostol (DM 2106), počeli su konsolidacijom nosioca i stolarskom sanacijom te nastavljeni podljepljivanjem nestabilnih slojeva polikromije (voditeljica Dunja Rapaić, Restauratorski odjel Ludbreg, Služba za pokretnu baštinu).
Uklanjanje debelih slojeva nečistoće, prijašnjih neprimjerenih rekonstrukcija, preslika i starog laka bilo je dugotrajno i opsežno. Ta faza radova izvedena je mehaničkim putem i kemijskim metodama. Pozlatarskim radovima bit će rekonstruirana kredna osnova i pozlata na mjestima na kojima nedostaje, a na kraju će biti izveden i završni retuš. (DR)