Suradnja Muzeja suvremene umjetnosti s Hrvatskim restauratorskim zavodom na zaštiti i očuvanju vrijednih umjetnina iz fundusa Muzeja kontinuira od 2007. godine. U tom su vremenu konzervirana i restaurirana mnoga djela iz Zbirke Benko Horvat, Zbirke crteža, grafika, plakata i radova na papiru, Zbirke Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter, Donacije Seissel te Ateljea Kožarić, kojem pripada i umjetnina Zlato i srebro, na kojoj su 2022. godine izvedeni cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi (voditeljica: Majda Begić Jarić, Odjel za tekstil, papir i kožu, Služba za pokretnu baštinu).
Kolaž na papirnatom nosiocu Zlato i srebro (100 × 70 cm) rad je jednoga od najvažnijih hrvatskih kipara, slikara i grafičara Ivana Kožarića (1921. – 2020.). Nastao je u vrijeme kad i poznato Prizemljeno sunce (1971.), u fazi stvaralaštva u kojoj autor eksperimentira sa zlatnom bojom te se redizajniranjem i recikliranjem približava suvremenim avangardnim kretanjima.
Fotoalbum
Oštećenja na djelu (oblikovanom tekućom zlatnom bojom na papirnatom nosiocu te metalnom trakom srebrne boje koja je aplicirana po dijagonali formata) bila su višestruka. Metalna aplikacija bila je na više mjesta odlijepljena od podloge. Zlatna boja je prodrla u strukturu papira i učinila ga krhkim i lomljivim. Da bi se spriječilo pucanje papira, na mjestima pregiba i poderotina bile su s poleđine nalijepljene samoljepive trake, koje su uzrokovale nabiranje i lomljenje strukture papira, što je rezultiralo i gubitkom dijelova papirnatog nosioca.
Konzervatorsko-restauratorski radovi počeli su postupkom suhog čišćenja lica i poleđine umjetnine. Djelomična konsolidacija pregiba i pukotina izvedena je najprije s lica, da bi se s poleđine mogla suhim i mokrim postupkom ukloniti samoljepiva traka i ostatci ljepila. Mjesta s pregibima i poderotinama su ojačana s poleđine te je dodatno cijela površina papirnatog nosioca podstavljena novim japanskim papirom primjenom termoaktivnog ljepila. Metalna traka je uklonjena s površine, a zatim i zatečeno ljepilo. S lica su uklonjena parcijalna prethodno postavljena ojačanja, a nedostajući dijelovi papirnatog nosioca rekonstruirani su u što sličnijem (po boji i debljini) japanskom papiru. Nedostajući dijelovi zlatnog bojenog sloja rekonstruirani su restauratorskim bojama. Umjetnina je pohranjena u beskiselinski paspartu. (MBJ)