Razlog hitne intervencije na slikama bio je požar u samostanu sv. Josipa u Karlobagu u travnju 2022. godine. Na zidovima blagovaonice bile su vrlo vrijedne slike iz 18. stoljeća: najvažnija među njima je svakako ulje na platnu "Posljednja večera" venecijanskoga slikara Cristofora Tasce (1712.).
Sve su slike bile evakuirane u crkvu i hodnike samostana, osim slike "Posljednja večera" C. Tasce na sjevernom zidu blagovaonice, koja se zbog velikih dimenzija (170 x 400 cm) nije mogla evakuirati kroz vrata. Voda u blagovaonici (od gašenja požara i obilne kiše koja se slijevala niz zidove i kroz strop po inventaru) nije znatno oštetila sliku, nego samo njezin lijevi rub. Na tom dijelu odmah se moglo primijetiti odignuće boje i preparacije, zbog čega su njihovi manji fragmenti otpali. U tom dijelu voda je uzrokovala deformacije i na platnenom nosiocu. Zbog velike vlažnosti slojeva slike, oštećenja se nisu mogla podlijepiti ni zaštititi japanskim papirom. Stoga je sliku trebalo premjestiti u povoljne mikroklimatske uvjete kako bi se osušila. Zaštićena je folijom i demontirana sa zida, nakon čega je skinuta i s podokvira. Namotana je na široko profilirani valjak i prenesena u bočnu kapelu crkve gdje je razmotana i položena na pripremljenu podlogu od papira i zračne folije. Pohranjena slika "Posljednja večera" sušila se tri tjedna. Nakon sušenja namotana je na valjak i prenesena u samostansku dvoranu gdje su provedeni konzervatorsko-restauratorski radovi. Izdignuti dijelovi boje i podloge su podlijepljeni i toplinskom špatulom spušteni na razinu originala. Deformacije originalnog i podstavljenog platna su izravnate. U prethodnim konzervatorsko-restauratorskim radovima slika je podstavljena voštanom masom na laneno platno čiji su rubovi odrezani uz sam rub podokvira. Kako bi se slika mogla ponovno napeti na podokvir, na rubove je trebalo nalijepiti trake lanenog platna. Lakune nedostajućih dijelova preparacije i slikanog sloja ispunjene su akrilnim kitom i obrađene. Podokvir je sastavljen, nakon čega je slika na njega ponovno napeta. Rekonstruirana oštećenja su retuširana gvaš bojama. Nakon radova slika je zaštićena i do daljnjega pohranjena u dvorani.
Fotoalbum
Vrjednije i preventivno zaštićene slike, koje su bile odložene u hodnike i sakristiju, evidentirane su i smještene u bočnu kapelu crkve. Složene su na letve između kartona, pokrivene natronskim papirom i zračnom folijom, čime su zaštićene od eventualnoga curenja vode. Ostale slike smještene su na klupe uza zidove crkve. (SR, OŠ)