Slika Mistična vizija sv. Ruže Limske iz crkve sv. Marije Milosrdnice u Bujama, potpisana i datirana godinom 1687., vrijedno je djelo slikara Francesca Zanelle, jednoga od protagonista padovanske likovne scene druge polovice 17. stoljeća. O njezinoj izvornoj namjeni i smještaju za sada nisu pronađeni povijesni podaci, a i pitanje tumačenja sadržaja dugo je bilo otvoreno. Višnja Bralić je u prizorima vizija i ekstaza svetaca prepoznala motiv iz života sv. Ruže Limske, interpretiran u poslijetridentskom duhu koji prožima ideja božanske ljubavi, a Mariju ističe kao zaštitnicu i zagovornicu. Upravo je Marija prisutna i na pandanskoj slici Smrt sv. Gaetana iz Thiene, drugom, reprezentativnom platnu istih dimenzija, potpisa i datacije, također smještenom u svetištu bočno od glavnog oltara.
Sv. Ruža Limska, u središtu kompozicije, prikazana je kao mlada žena koju anđeli krune vijencem ruža. U rukama drži Dijete koje joj je u ruke predala Bogorodica, iskazujući tom gestom povlasticu koju ima tek nekoliko svetica, a samo Ruži Limskoj ikonografija priznaje Dijete kao uobičajeni atribut.
Fotoalbum
Konzervatorsko-restauratorski radovi na slici Mistična vizija sv. Ruže Limske počeli su 2020. godine (voditelj Slobodan Radić, Odjel za štafelajno slikarstvo 1, Služba za pokretnu baštinu). Snimkama učinjenim tehnikom ultraljubičaste fluorescencije i infracrvene reflektografije utvrđena su znatna oštećenja slikarske osnove s desne strane platna te alterirani retuš nanesen ispod i iznad obilnih nanosa laka koji se pod utjecajem vlage osipao. U ranijim konzervatorsko-restauratorskim radovima na slici upotrijebljena je voštano-smolna masa u fazama podljepljivanja, podstavljanja novim platnom i rekonstrukcije oštećenja u slikanom sloju. Potamnjeli retuš nanesen na sloj laka, koji je narušavao vizualni integritet slike, uklonjen je, a pulverzirani lak je stanjen. Oštećenja su u sloju podloge rekonstruirana voštanim kitom. Slika je potom konsolidirana i izravnata na toplinskom vakuumskom stolu bez uklanjanja podstavnog platna i voštano-smolne mase. Nakon napinjanja na podokvir, izveden je retuš na mjestima oštećenja slikanog sloja. Nanesen je sloj zaštitnog laka. Ukrasni okvir je ponovno spojen, a oštećenja na njemu su rekonstruirana i retuširana.