U povodu 500. godišnjice smrti Leonarda da Vincija (1452.-1519.), na Međunarodni dan muzeja, 18. svibnja 2019. godine, Muzej grada Kaštela u suradnji s Hrvatskim restauratorskim zavodom i Umjetničkom akademijom Sveučilišta u Splitu organizira jednodnevnu teorijsko-praktičnu radionicu o tehnikama i metodama rada jednog od najsvestranijih umjetnika talijanske renesanse.
Izrada kopije Mona Lise (izvor)
Radionica je namijenjena studentima likovnih i primijenjenih umjetnosti, posebno budućim konzervatorima-restauratorima, koje zanimaju tradicionalne tehnike slikanja i njihova primjena u svakodnevnoj studijskoj praksi. Teme radionice će uključiti:
- definiranje kriterija za kopiranje Leonardove lazurne tehnike slikanja
- analizu sfumata na tonovima puti: studija svjetla i sjene
- važnost teksture: rekonstrukcija stratigrafije izvornog slikanog sloja
- odabir materijala i njihovo rukovanje.
Voditeljica radionice je dr. sc. Sandra Šustić, konzervator-restaurator (Hrvatski restauratorski zavod).
Maksimalan broj polaznika radionice je deset. Potreban materijal za izvođenje vježbi osigurat će organizator, no omiljene alate u slikanju (npr. kistove) polaznici mogu ponijeti sa sobom.
Radionica će se održati u Muzeju grada Kaštela (Kaštel Vitturi) u dvorani na prvom katu, Lušiško Brce 5, Kaštel Lukšić.
U prijavi je potrebno navesti: ime i prezime, e-adresu, naziv fakulteta i smjer te godinu studija. Prijava se šalje Sanji Acaliji (Muzej grada Kaštela) na e-adresu sanjaacalija66@gmail.com.
Rok za prijavu je 10. svibnja 2019. godine.
Godišnjicu Leonardove smrti obilježit će i tematska izložba, koja će se održati ujesen 2019. godine u prostoru Muzeja. Na izložbi će svi polaznici radionice imati priliku izložiti svoje radove i sudjelovati u katalogu izložbe, a njezin je cilj, uz ostalo, dočarati izgled Leonardova ateljea u njegovu posljednjem prebivalištu u Château du Clos Lucé, u blizini Amboisea.
—
Sandra Šustić diplomirala je na Odsjeku za restauraciju i konzervaciju štafelajnog slikarstva i polikromirane drvene skulpture pri Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu, a doktorirala pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na Odsjeku za povijest umjetnosti. Njezino istraživanje usmjereno je na konzerviranje-restauriranje štafelajnog slikarstva, teorijske i praktične doktrine retuširanja slika, povijest konzervatorsko-restauratorske prakse, te povijesno informirane rekonstrukcije slika starih majstora. Zaposlena je u Hrvatskom restauratorskom zavodu – Restauratorski odjel Šibenik; vanjska je suradnica u zvanju predavača na Umjetničkoj akademiji u Splitu.