Na koji je način potrebno citirati izvor kad se koristi konzervatorsko-restauratorska dokumentacija Hrvatskog restauratorskog zavoda?
Predlažemo da izvor citirate na sljedeći način:
[lokacija kulturnog dobra], [naziv programa zaštitnih radova], [opis materijala/fotografije], Izvor: Hrvatski restauratorski zavod, [autor/i], [godina nastanka].
Obvezni elementi citiranja izvora su:
Izvor: Hrvatski restauratorski zavod, [autor/i], [godina nastanka].
Na koji način pristupiti informacijama Zavoda koje su zaštićene autorskim pravima, ili kojima je pristup na drugi način ograničen?
Informacije zaštićene autorskim pravima (najčešće se radi o konzervatorsko-restauratorskoj dokumentaciji), ili za koje postoje druge vrste ograničenja, dostupne su:
- ako autor korisniku izda svoju pisanu suglasnost za korištenje svog autorskog djela, uz nedvosmisleno navođenje/opis predmetnog autorskog djela na koje se suglasnost odnosi, te uvjete pod kojima se suglasnost izdaje, ili
- u slučajevima kad postoje ograničenja za izdavanje informacije, a ne postoji suglasnost autora ili druga osnova za izdavanje informacija, provodi se test razmjernosti i javnog interesa, u sklopu kojeg se utvrđuje da li javni interes preteže nad zaštićenim interesom, te se o tome izdaje rješenje koje se dostavlja korisniku.
Da li je obvezno koristiti obrazac za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koji se nalazi na mrežnim stranicama Zavoda?
Korištenje objavljenog obrasca nije obvezno, no njegovo ispunjavanje Vam može pomoći da dostavite sve zakonom propisane informacije i jasno definirate svoj upit, što je preduvjet za brzu obradu Vašeg zahtjeva.
Vaš zahtjev možete izraziti i u drugoj razumljivoj i jasnoj formi, na pisani ili usmeni način, s s time da mora sadržavati elemente propisane propisima.
Provodim stručno/znanstveno istraživanje, i prije nego podnesem zahtjev za ponovnom uporabom konkretnih informacija/dokumentacije, htio/htjela bih provjeriti koje objekte i kakvu dokumentaciju čuvate u Arhivu i pisarnici Zavoda. Na koji način to mogu učiniti?
Najbolje je da se obratite neposredno Službeniku za informiranje koji će Vas spojiti s osobom zaduženom za traženu vrstu dokumentacije, te će Vam moći dati savjet o proceduri i planiranju.
Alternativno, možete se obratiti i direktno djelatnicima u pojedinoj organizacijskoj jedinici Zavoda (mrežni imenik) te se konzultirati oko dostupnosti tražene dokumentacije.
Kojim je propisima reguliran pristup i ponovna uporaba informacija Hrvatskog restauratorskog zavoda?
Pristup informacijama i ponovna uporaba informacija regulirani su primarno sljedećim propisima, u smislu najčešćih upita upućenih Hrvatskom restauratorskom zavodu:
- Zakon o pravu na pristup informacijama (Narodne novine br. 25/2013 i Narodne novine i 85/15),
- Zakon o općem upravnom postupku (pravna pomoć drugim javnim tijelima u sklopu redovnog posla),
- Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima,
- Zakon o javnoj nabavi.
Osim navedenih propisa, pristup informacijama i ponovna uporaba informacija mogu biti regulirani drugim specijalnim zakonskim propisima, primjerice onima koji reguliraju tajnost dokumenata, zaštitu osobnih podataka, i sl.
Koliko iznose materijalni troškovi koje mora podmiriti korisnik prava na pristup informacija kako bi mogao primiti kopiju tražene informacije?
Troškovi su utvrđeni "Kriterijima za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije", koje je donijela Povjerenica za informiranje (NN 12/14 i 15/14), i koji su dostupni ovdje.
Dodatno, Zavod je sukladno navedenim Kriterijima odlučio korisnicima ne zaračunavati materijalne troškove koji ne prelaze 50,00 kn (odluka).
Gdje se može pronaći više informacija vezano za pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija?
Više informacija možete pronaći na mrežnim stranicama: