Jelena Pasarić, Marina Đurović, Hrvatski restauratorski zavod, Odjel za štafelajno slikarstvo
Prethodno priopćenje
DOI: https://doi.org/10.17018/portal.2021.8
Puni tekst: PDF
Str.: 145–159
Sažetak
Objedinjujući rezultate konzervatorsko-restauratorskih, prirodoznanstvenih, povijesnoumjetničkih i povijesnih istraživanja na slici iz dvorca Trakošćan, evidentiranoj pod imenom Neutvrđeni muškarac (možda Maksimilijan I. Habsburški), tekst donosi spoznaje o porijeklu, vremenu nastanka i složenim mijenama slike koja je na jednom platnu nosila tri superponirana portreta triju različitih osoba povezanih s Milanskim Vojvodstvom i obitelji Sforza u tri različita perioda. Otkriveni izvorni renesansni portret iz ranog 16. stoljeća prikazuje plemića Alberta Marlianija i primjer je leonardesknog smjera lombardskog slikarstva visoke renesanse, ali i izniman primjer ranog portretnog slikarstva sačuvan na tlu kontinentalne Hrvatske.