Crkva sv. Marina biskupa u Vranjicu skladan je primjer povezivanja više povijesnih slojeva u cjelinu. Unutrašnjost je oslikana freskama umjetnika Joze Kljakovića, koji je svojim djelovanjem obogatio umjetnost prve polovice prošloga stoljeća. Kljaković se školovao i usavršavao u tadašnjim europskim umjetničkim središtima, a na umjetnički put usmjerio ga je sumještanin don Frane Bulić, s kojim je sudjelovao u arheološkim istraživanjima ranokršćanske Salone.
Djelima monumentalnog slikarstva Joza Kljaković je osuvremenio i oživio naše religiozno slikarstvo. Za izradu freski usavršavao se u Parizu te je, uz oslikavanje vranjičke crkve, naslikao zidne slike u crkvi sv. Marka u Zagrebu i Zvonimirovoj spomen-crkvi sv. Marije u Biskupiji kod Knina, dok je za strop crkve sv. Eustahija u Dobroti u Boki kotorskoj slikao platna velikih dimenzija.
Ikonografski program oslika župne crkve u Vranjicu, u čijem je oblikovanju sudjelovao don Frane Bulić, povezuje salonitansku kršćansku tradiciju s tadašnjom vranjičkom svakodnevicom. Na zidovima svetišta naslikani su prizori Svetog Trojstva, Posljednje večere i Čudotvornog ribolova, na zidovima lađe Solinski mučenici, sveti Jeronim, simboli evanđelista i utemeljitelji Crkve sv. Petar i sv. Pavao te sv. Ćiril i sv. Metod uz trijumfalni luk. Friz na ogradi kora s anđelima sviračima, prema Kljakovićevu nacrtu, naslikao je Vjekoslav Parać.
Fotoalbum
Vranjičke zidne slike, za razliku od ostalih, načinom prikazivanja i izborom tema bliske su svjetovnom, onodobnom i ljudskom. Ljubav prema zavičaju i njegovim stanovnicima ogleda se u prizoru ribanja s vedutom Vranjica u pozadini i portretima sumještana kao apostola u prikazu Posljednje večere, gdje Joza Kljaković smješta i autoportret.
Hrvatski restauratorski zavod ove godine počinje s konzervatorsko-restauratorskim radovima na zidnim slikama i kamenoj plastici crkve (voditeljica: dr. sc. Antonija Gluhan, Odjel za nepokretnu baštinu, sjedište Split, Služba za nepokretnu baštinu). (AG)