Lučno zaključena pala nepoznatog majstora središnji je dio jednostavnog drvenog retabla u crkvi Presvetog Trojstva, a prikazuje Presveto Trojstvo sa svecima. U središtu kompozicije nalazi se Bogorodica koja lebdi na oblacima, s krunicom i ljiljanom u rukama, dok su u donjem dijelu slike prikazani sv. Matej evanđelist i sv. Antun Padovanski. Prema natpisu na donjem rubu, pala je nastala 1798. godine prema narudžbi Mateja Antuna Stankovića iz Barbana.
Tijekom 2021. i 2022. godine na slici su provedeni cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi (voditeljica: Kristina Bin Latal, konzervator-restaurator, Restauratorski odjel Vodnjan-Juršići, Služba za odjele izvan Zagreba 1). Prije konzervatorsko-restauratorskih radova obavljena su istraživanja snimanjem slike tehnikama ultraljubičaste fluorescencije i infracrvene reflektografije te izradom rendgenograma. Snimanja su provedena zbog prisutnosti višeslojnog i neujednačenog oksidiranog laka koji je zatomio izvorni kolorit slike, starijega slikanog sloja vidljivog u oštećenjima zatečenog oslika te obrisa raznovrsnih formi starijega oslika koji su se ocrtavali na zatečenom sloju. Rendgenskom snimkom utvrđeno je da je gotovo cijela slika preslikana, a vidljivi su bili i dijelovi starijega oslika koji podsjećaju na slikareve probe. U jednom trenutku platno je prenamijenjeno te je dobilo novi oslik s drugačijim prikazom. Provedena je i stratigrafska analiza mikropresjeka podloge i slikanog sloja.
Fotoalbum
Platno slike bilo je olabavljeno, naborano u gornjem dijelu slike, dok je veća poderotina pratila unutarnji rub podokvira. Bila su prisutna i oštećenja platna, nastala naknadnim učvršćenjima slike za podokvir, čavlima izravno preko oslika. Nakon proba topljivosti potamnjelog laka, određena je metodologija njegova uklanjanja. Perforacije nosioca su sanirane, a gubici u nosiocu nadoknađeni intarzijama. Slika je potom podstavljena novim platnom i napeta na novoizrađeni drveni podokvir s klinovima. Podloga je rekonstruirana na mjestima oštećenja, dok su mjesta na kojima je nedostajao slikani sloj podložena gvaš bojama te retuširana lazurnim smolnim bojama, nakon čega je slika zaštićena lakom. (KBL)