Slika "Pričest apostola", smještena na zapadnom zidu svetišta župne crkve sv. Blaža u Vodnjanu, najistaknutija je slikarska narudžba iz 16. stoljeća u tom gradu. Povezana je s osnutkom bratovštine Presvetog sakramenta, a natpis uz donji rub otkriva da je nabavljena 1598. godine, kad je bratovštinom upravljao Antonio Virizzo. Osim toga, ona je i jedino pouzdano datirano djelo venecijanskoga kasnorenesansnog majstora Giovannija Contarinija.
Na slici su od rujna 2019. do travnja 2022. godine provedeni opsežni konzervatorsko-restauratorski radovi (voditelj Orest Šuman, Odjel za štafelajno slikarstvo 2, Služba za pokretnu baštinu). Radovi su počeli laboratorijskim i konzervatorsko-restauratorskim istraživanjima da bi se utvrdio sastav i stanje gradbenih materijala slike te se odredila metodologija daljnjih postupaka. Snimanja tehnikama ultraljubičaste fluorescencije i infracrvene reflektografije precizno su određena mjesta i opseg prijašnjih intervencija. Utvrđeno je da je slika, uz mnoga oštećenja nosioca, bila prekrivena slojem prljavštine i potamnjelog laka te brojnim tragovima prethodnih restauratorskih postupaka. Također je otkriveno da je izvorni posvetni natpis u nekom trenutku u povijesti slike preslikan i prepisan na novo mjesto u donjem lijevom kutu.
S obzirom na to da je ustanovljeno da je izvorni natpis gotovo potpuno sačuvan, donesena je odluka da se on ponovo otkrije i prezentira te da se preslik s prepisanim natpisom ukloni. Nakon uklanjanja površinske prljavštine, slojeva starog i požutjelog laka te djelomičnog uklanjanja rekonstrukcija u slojevima podloge i boje, lice slike je zaštićeno lijepljenjem japanskog papira kako bi se izvorni nosilac mogao odvojiti od starog potpornog platna i platnenih umetaka kojima su na neodgovarajući način bila sanirana oštećenja nosioca. Nakon što su oni uklonjeni, poleđina izvornog nosioca očišćena je od ostataka škrobnog ljepila te su sanirane sve poderotine i perforacije.
Fotoalbum
Slika je zatim konsolidirana i ponovno podstavljena novim potpornim platnom, što je, s obzirom na veličinu slike, bio vrlo složen postupak koji je podrazumijevao izradu posebnog niskotlačnog stola prema dimenzijama slike te postupno ručno ravnanje restauratorskim glačalima. Za sliku je također izrađen novi podokvir na koji je slika napeta oprugama kako bi platno uvijek bilo jednako napeto, bez obzira na promjene mikroklimatskih uvjeta. Radovi su nastavljeni rekonstrukcijom sloja podloge i slikanog sloja tonskim podlaganjem gvaš bojama, nakon čega je površina slike lakirana, a oštećenja su zatim završno retuširana restauratorskim smolnim bojama.
Slika je bila uokvirena ukrasnim okvirom koji je bio pričvršćen za stari podokvir kovanim čavlima zabijenim kroz lice slike. Na njemu je izvedeno podljepljivanje odignutih dijelova kredne podloge i rekonstrukcija njezinih nedostajućih dijelova. Nedostajući dijelovi pozlate rekonstruirani su mjedenim listićima koji su zaštićeni od oksidacije slojem bitumenske patine. Prilikom vraćanja slike na izvorno mjesto u crkvi, uz rubove niše u koju je smještena, montirane su letvice za koje je zatim pričvršćen ukrasni okvir, kako način njegove montaže više ne bi uzrokovao oštećenja na samoj slici. (OŠ)