Crkva Sv. Duha nalazi se na malom Trgu Duh u zapadnom dijelu viške obale. Gradnju je 1610. godine počeo Trogiranin Nikola Vilandić, a dovršena je 1716. godine.
Slika "Sv. Antun i sv. Vicko" iz crkve Sv. Duha u Visu, potpisana i datirana 1663. godinom, jedino je poznato djelo šibenskoga slikara i plemića Dinka Divnića. Autorov potpis nalazi se uz donji rub slike: DOMIN DIPHINICUS SIB. PINXIT 1663. Autorovo djelo potpuno je bilo prekriveno naknadnom intervencijom (preslikom) iz 1869. godine koju je izveo A. de Jozziji.
O životu Dinka Divnića malo se zna. Izgledno je da je boravio u Italiji pod imenom Difnico, gdje mu je učenik bio barokni slikar Antonio Belluci. Na slici su u arhitektonskom okviru prizora smještena dva glavna lika – klečeći sv. Antun Padovanski, koji u rukama pridržava Dijete Krista i stručak ljiljana, te stojeći sv. Vinko Fererski, u dominikanskom habitu, koji se lijevom rukom oslanja na nosač s knjigom, a u rukama drži pero. Iznad likova, u vrtlogu oblaka, lete anđeli koji pridržavaju platno na kojem je prikazan Kristov monogram i janje.
Slika je bila u izrazito lošem stanju, s tragovima prijašnjih intervencija i popravaka. Tijekom 2020. i 2021. u Hrvatskom restauratorskom zavodu provedeni su cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi (voditeljica Branka Carev, Restauratorski odjel Split, Služba za odjele izvan Zagreba 2).
Fotoalbum
Osobito je neprimjerena bila intervencija A. de Jozzijija iz 1869. godine s preslikom koji je potpuno prekrivao izvorni slikani sloj. Radiografskom snimkom slike ustanovljeno je da je izvorni slikani sloj znatno kvalitetniji od preslika i da je dobro očuvan, pa je donesena odluka o uklanjanju preslika i prezentiranju izvornog slikanog sloja. Uklanjanje preslika uglavnom je izvedeno kirurškim skalpelom te isključivo radom pod mikroskopom. Na pojedinim dijelovima preslik je uklonjen kemijskim postupkom (gelovima).
Izrazito nepovoljni mikroklimatski uvjeti unutar crkve Sv. Duha prouzročili su niz oštećenja: deformacije platna, pukotine te otpadanje preparacije i slikanog sloja. Nakon čišćenja poleđine i ravnanja slike, izvedena je sanacija strukturnih oštećenja platnenog nosioca slike umetanjem dijelova novog platna.
Slika je podstavljena na novo laneno platno termoaktivnim vezivom Beva Nakon napinjanja na novi podokvir, izvedena je rekonstrukcija preparacije i slikanog sloja te završno lakiranje.
Cjelovitim konzervatorsko-restauratorskim radovima hrvatska povijest umjetnosti prvi put je dobila slikarsko djelo poznatoga šibenskog plemića i rimskog učitelja slikarstva Dinka Divnića. (BC)