Najvrjedniji dio inventara crkve sv. Velikomučenika Georgija u Velikom Pogancu, naselju na istočnim obroncima planine Kalnik, monumentalni je ikonostas, potpisano djelo Jovana Četirevića Grabovana iz 1779. godine. Ikonostas je visok 5,5 i širok 5 metara, u cijelosti je napravljen od drveta, oslikan marmorizacijom s pozlaćenim viticama i lazurama na podlozi od srebra. Podijeljen je prema kanonskoj shemi u tematske cjeline (redove) omeđene profiliranim vijencima, na kojima su ikone. Između pojedinih ikona u redu nalaze se polustupići i pilastri s rezbarenim ukrasima.
Cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi na ikonama počeli su 2013. godine (voditelj Pavao Lerotić, Odjel za štafelajno slikarstvo 2, Služba za pokretnu baštinu), kad su restaurirane prve dvije od ukupno 42 ikone s ukrasnim okvirima te oslikano raspelo. Otad se svake godine dovrše cjeloviti radovi na bar dvjema ikonama.
Nosilac ikona je rezbarena ploča od lipovine, a oslik je izveden kombiniranom tehnikom tempere i uljanog medija na svijetloj tutkalno-krednoj preparaciji. Površina ikona s ukrasnim okvirima bila je djelomice prekrivena gustim i posve neprozirnim nanosom nečistoća, čađi i prašine, no mnogo veća oštećenja nastala su tijekom prethodnih pokušaja čišćenja ikonostasa. Upotrebom neprimjerenih kemikalija i postupaka, najčešće na središnjim dijelovima ikona, nepovratno je stradala izvorna polikromija i završne lazure. Na tako oštećenim zonama sačuvani su samo fragmenti erodirane i mehanički stanjene boje na bijeloj preparaciji.
Tijekom 2021. godine restaurirano je pet ikona s okvirima: četiri dvojne ikone s prikazima Kristova obrezanja i Navještenja (Obrezanje Hristovo i Blagovest), prikazima Uskrsnuća Lazareva i Ulaska u Jeruzalem (Vaskrsenje Lazarevo i Cveti – Hristov ulazak u Jerusalim), Uzašašća i Silaska Duha Svetoga (Vaznesenje i Duhovi), prikazima Kristova Preobraženja i Uznesenja Presvete Bogorodice (Preobraženje Hristovo i Uspenje Presvete Bogorodice) te središnje ikone s prikazom Uskrsnuća (Vaskrsenje), čime je dovršena cjelina drugog reda sa scenama iz života Krista i Bogorodice.
Fotoalbum
Tijekom konzervatorsko-restauratorskih radova 2021. godine sa slika su uklonjene preostale naslage površinske nečistoće, kao i stariji preslici. Složeniji restauratorski problem bila je, međutim, rekonstrukcija oštećenja oslika nastalih zbog destruktivnog tretmana slikane površine. Ikone oštećene abrazijom i uništene invazivnim kemijskim sredstvima nije moguće vratiti u izvorno stanje, no retušem, izvedenim na primjeren način, moguće je rekonstruirati nestalu izvornu formu i stvoriti privid likovne cjelovitosti slike. Dijelovi oslika koji nedostaju nadomješteni su lazurnim i transparentnim retušem, a ondje gdje je bilo nužno, okrnjeni su motivi obnovljeni prema sačuvanim ostacima i uz pomoć analogija s drugim Četirevićevim djelima. Oštećenja na ukrasnim okvirima sanirana su kombinacijom polimentne pozlate i zlata u prahu, a na mjestima na kojima nedostaju dijelovi ukrasnog okvira postavljeni su novi, rezbareni umeci. Nakon radova površine slika zaštićene su lakom te su ikone postavljene na izvorna mjesta na ikonostasu.
Radovi preventivne zaštite te cjeloviti konzervatorsko-restauratorski radovi provode se i na arhitekturi ikonostasa (voditelj Edo Anušić, Služba za pokretnu baštinu), koja je do danas gotovo u cijelosti konzervirana i restaurirana, a predstoje još radovi na donjem dijelu i parapetu.