Nova crkva s dvoranom bratovštine nalazi se u povijesnoj jezgri grada Šibenika. Sakralni kompleks nastajao je od sredine 15. do sredine 18. stoljeća. Čine ga monumentalna, renesansna, jednobrodna crkva uz koju je smještena pravokutna, dvoetažna gotička zgrada s nekadašnjom dvoranom bratovštine Santa Maria Valverde na prvom katu. Između njih je atrij s kolonadom, a nad njegovim sjeveroistočnim dijelom visoki zvonik, dovršen 1753. godine.
Smatra se da je ta crkva posljednji projekt Nikole Firentinca. U cijelosti je građena kamenom s bogato profiliranim klesanim detaljima otvora i dekoracijom. Raskošno je uređena i njezina unutrašnjost, u kojoj se ističe drveni kasetirani tabulat s rezbarenim i oslikanim poljima s prikazima anđela i prizorom Krunjenja Bogorodice, rad šibenskih slikara Jeronima Mondelle, Andrije Sisanovića i Ivana Bojkovića (početak 18. stoljeća). Prizori iz života Bogorodice, uz starozavjetne proroke i kraljeve, tema su i oslika gornje polovice zidova crkve. Izravno na kamenu izveli su ih Mihovil Parkić i Antun Moneghin 1628. godine. Vrlo je vrijedan i kameni reljef Oplakivanje, tj. Polaganje Krista u grob na pročelju prvog kata zvonika prema atriju, koji se može pripisati Jurju Dalmatincu ili Nikoli Firentincu. Prema stilskim odlikama i umjetničkom izričaju izdvajaju se još i kameni elementi koji pripadaju građevini s dvoranom bratovštine, kamena propovjedaonica i gotički reljef Pietà, smješten u visoko položenoj niši na uglu zida kuće.
Fotoalbum
Tijekom 2021. godine provedena su opsežna konzervatorsko-restauratorska istraživanja (voditeljica Edita Šurina, Odsjek za konzervatorsku dokumentaciju nepokretne baštine, Služba za nepokretnu baštinu) s ciljem što boljeg spoznavanja građevinske povijesti i uređenja kompleksa. Pregledane su arhivska građa i stručna literatura, utvrđeno je zatečeno stanje te je analizirano oblikovanje vanjštine i prostornog rasporeda. Izrađena je i detaljna fotografska i grafička dokumentacija. Istraživanjima su uključeni i oslici na kamenom zidu lađe crkve, kao i zidna obojenja i žbukani slojevi ostalih prostora. Detaljno je pregledano stanje kamene građe i dekorativnih kamenih elemenata na pročeljima i u unutrašnjosti sklopa. Dio istraživanja bio je usmjeren i na rezbareni drveni polikromirani tabulat crkve, drveni oslikani strop u sakristiji te ostali sačuvan inventar i liturgijsku opremu. Obavljene su i laboratorijske analize pigmenata, veziva i građe. Rezultati svih istraživanja, zajedno s valorizacijom, prijedlogom prezentacije i smjernica za obnovu, bit će osnova za izradu projektne dokumentacije.