Martina Ožanić, Ministarstvo kulture RH
Izvorni znanstveni rad
https://doi.org/10.17018/portal.2014.10
Puni tekst: hrvatski, engleski sažetak, PDF
Str.: 137–148
Sažetak
U povodu okončanih cjelovitih konzervatorsko-restauratorskih radova na glavnom oltaru župne crkve sv. Antuna pustinjaka u Slavetiću, u tekstu se iznose detaljna istraživanja o oltaru sagledanom s različitih gledišta. Osim sažetog izvještaja o izvedenim zahvatima, povijesno-umjetničkom analizom razmatrana je atribucija uglednom mariborskom kiparu Jožefu Holzingeru, te značajke oltara tipa svetohranište koje su dosada u literaturi obrađene s drugih aspekata. Oblik i proporcije glavnog oltara u Slavetiću sugeriraju da je bio koncipiran istovremeno s iluzioniranim naslikanim retablom na zidu svetišta, a njihovim je prožimanjem ostvareno ikonografsko i kompozicijsko jedinstvo, što je postalo specifična odlika na prostoru srednjoeuropskog umjetničkog kruga u drugoj polovici XVIII. stoljeća. Također, istraživanjem je obuhvaćen i fenomen prisutan i na oltaru u Slavetiću, a riječ je o rotirajućem svetohraništu, što u dosadašnjoj literaturi nije bila zasebno obrađena tema
Ključne riječi
Slavetić, Jožef Holzinger, oltar tipa svetohranište, rotirajuće svetohranište, ikonografija Presvetog Oltarnog Sakramenta, Gian Lorenzo Bernini, konzervatorsko-restauratorski radovi