Zoraida Demori Staničić, Hrvatski restauratorski zavod
Izvorni znanstveni rad
Puni tekst: hrvatski, engleski sažetak, PDF
Str.: 105–116
Sažetak
Rezultati konzervatorsko-restauratorskih radova koji su se 2009. godine provodili u Odjelu za tekstil HRZ-a na misnici iz Motovuna ukrašenoj renesansnim figuralnim vezom podloženim ulomcima izrezanog ispisanog i neispisanog papira, rezultirali su određenim dvojbama o njihovoj prezentaciji i daljnjem čuvanju. U otvorenim pitanjima o restauriranju autentičnih vrijednosti naspram restauriranju značenja, otvorila se i rasprava u kojoj su se sučelile tradicionalna – tzv „klasična“ i suvremene teorije restauriranja. „Klasična teorija restauriranja” oslonjena na objektivnost, istinitost i autentičnost potvrđene znanstvenim istraživanjima i danas je dominantna u konzerviranju-restauriranju, ali se sve više razvijaju i alternativne suvremene teorije koje su nastale na kritici baš tih postavki.
Ključne riječi:
Motovun, misnica, renesansni vez, papirna podloga, prezentacija, tradicionalna teorija restauriranja, suvremena teorija restauriranja